02:57

1403/05/06

بیست و دومین نشست کانون ادبی « ادبستان » لنگرود برگزار شد /تصاویر

عصر امروز بیست و دومین نشست کانون ادبی « ادبستان» وابسته به کتابخانه عمومی شمس لنگرودی با حضور شاعران، نویسندگان و جمعی از علاقه مندان به ادب و هنر در سالن اجتماعات این کتابخانه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار رانکوه نیوز  در آغاز عباس رسولی املشی مسئول و مجری کانون ادبی با خوانش غزلی از زنده یاد احمد گرگین شاعر نام آشنای رودسری، درگذشت این شاعر توانا را به شاعران و نویسندگان حاضر در این نشست تسلیت گفت. وی آنگاه از آقای افشین معشوری شاعر و روزنامه نگار لنگرودی دعوت کرد تا مبحث خود را با عنوان « روند آماده سازی و نشر جراید با محوریت نشریات ادبی» ارائه نماید.

آقای معشوری دارا بودن حداقل مدرک لیسانس، سابقة کار در موضوع درخواستی و داشتن سرمایة لازم برای انتشار نشریه را از شروط اوّلیّه برای گرفتن مجوز نشریه دانست.

وی به مراحل آماده سازی نشریه از جمله: جمع آوری مطالب، صفحه آرایی، طراحی جلد، پرینت اوّلیه و ویرایش مطالب، لیتوگرافی، چاپ و توزیع نشریه اشاره داشت و در باره هر یک از این مراحل توضیح مبسوطی ارائه نمود.

وی رعایت امانت و تازگی و جذابیت مطالب را از فاکتورهای مهم در این عرصه برشمرد. آقای معشوری کار فرهنگی و مطبوعاتی را امری دشوار و طاقت فرسا دانست و از متولیان فرهنگی خواست یار و یاور آنها در این عرصة مهم باشند.

در بخش « با اهالی ادبستان » آقای بیژن ورنوس ( اندوه) شاعر صمیمی بندر انزلی ، شرح حال و فعالیت های ادبی خود را برای حاضران برشمرد و با خوانش شعری ، سخنانش را به پایان رساند.

آنگاه آقای سید احمد سیدصالحی شاعر لنگرودی مدیر انتشارات « پرنیان دیلمان» در بخش معرفی کتاب های مفید نگاهی به اثر برجسته « بی شعوری ـ تألیف : خاویر کرمنت » داشت و ویژگی های این کتاب ارزشمند را برای حاضران برشمرد.

در ادامه برنامه ها چند شعر فارسی و گیلکی از سروده های آقای علیرضا یوسفی گسکری شاعر رودسری بین حضار توزیع شد و پس از قرائت آن توسط شاعر، از سوی اعضای کانون در قلمروهای زبانی، ادبی و فکری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

آنگاه رضا طاهرنیا دریاسری از لنگرود، مهدیه چرم چیان از لنگرود، اسماعیل پورحسین از کلاچای ، مهدی بهی فر از رودسر، علی فرخی مهر از رانکوه، جعفر صالحی از رودسر، بهزاد استادی از املش، اسماعیل نجمی از لنگرود، سیدحبیب اسماعیلی از لاهیجان، سیدحسن علوی از لنگرود و ستار لطیفی از رانکوه تازه ترین آثار خود را قرائت کردند.

جلسه بیست و دوم کانون ادبی« ادبستان» لنگرود در ساعت ۱۵ : ۷ بعدازظهر با صلوات حاضران پایان یافت و قرار بر این شد که جلسه بیست و سوم کانون در روز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ در همین مکان برگزار گردد.

عکس و خبر: عباس رسولی املشی مسئول و مجری کانون ادبی « ادبستان » لنگرود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *