03:16

1403/05/06

تشکیل 38 پرونده تخلفات انتخاباتی در گیلان

این پرونده ها در محاکم قضایی شهرهای رشت، تالش ، صومعه سرا ، لنگرود ، سیاهکل و املش تشکیل شده است.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبح رانکوه  ، مرکز گیلان رئیس کل دادگستری استان امروز در نشست کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی گفت : تاکنون 38 پرونده تخلفات انتخاباتی در محاکم قضایی گیلان تشکیل شده است که دستگاه قضا بدون جانب داری از جناح خاصی در حال بررسی این پرونده ها و اجرای قانون است.
احمد سیاوش پور افزود : این پرونده ها برای 38 متخلف انتخاباتی در شهرهای رشت ، تالش ، صومعه سرا، لنگرود ، سیاهکل و املش تشکیل شده است .
وی گفت : فعالیت قبل از آغاز تبلیغات ، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات ، تبلیغات در ساعات اداری و نصب پوستر در مکان های غیرقانونی از جرایم این متخلفان است.
رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه به همه 38 متخلف انتخاباتی چندین بار تذکر داده شده بود اما با وجود تذکرات اقدام به تخلف کردند تصریح کرد : دستگاه قضا بر اساس قانون و بدون هیچ چشم پوشی با متخلفان برخورد خواهد کرد.
احمد سیاوش پور ضمن قدردانی از فعالیت همه دستگاه ها بویژه نهاد های نظامی ، امنیتی و اطلاعاتی در تامین امنیت انتخابات اعلام کرد : تخریب نکردن نامزدها و استفاده نکردن از امکانات دولتی از جمله مواردی است که با رعایت آن می توان زمینه انتخابات سالم و حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کرد.
رییس ستاد انتخابات گیلان نیز گفت : سیاست و رویه این ستاد تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رعایت قوانین انتخابات است.
محمد احمدی پورافزود : باید بر اساس قانون با تخلفات انتخاباتی برخورد شود.
وی با بیان اینکه مبنای کار ستاد تبلیغات نامزدهای انتخابات باید اجرای قانون باشد تصریح کرد : با رصد فعالیت ستادها در تلاشیم تا ضمن برخورد با متخلفان ، زمینه برگزاری انتخابات سالم و حضور حداکثری مردم را در پای صندوق های رای فراهم کنیم.
جانشین سپاه قدس گیلان هم گفت : پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و تامین امنیت انتخابات مبنای کار همه دستگاه ها است.
سردار مهدی کاظمی پور افزود : روسای ستادهای نامزدهای انتخاباتی باید در انتخاب سخنرانان دقت کنند و سخنرانان ستاد خود را توجیه کنند تا از هرگونه تخریب شخصیت ها و تشویش اذهان عمومی بپرهیزند و در جامعه بی نظمی بوجود نیاورند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *