02:57

1403/05/06

هشتمین نشست کانون ادبی « ادبستان » لنگرود برگزار شد/تصاویر

اختصاصی/ هشتمین نشست کانون ادبی « ادبستان » وابسته به کتابخانة عمومی شمس لنگرودی  عصر امروز  با حضور شاعران، نویسندگان وجمعی از علاقه مندان به ادب و هنر در سالن اجتماعات این کتابخانه برگزار گردید.

 

 
به گزارش خبرنگارصبح رانکوه؛ در آغاز عباس رسولی املشی مسئول و مجری کانون ادبی با خوانش غزلی از علیرضا بدیع شاعر جوان معاصر؛ از نویسندة پیشکسوت لنگرودی سرکار خانم مینو شکوهمند دعوت کرد تا مبحث ادبی خود را با عنوان « شعر از دیدگاه روان شناسی » ارائه نماید.
وی درمبحث خود با بیان این که شعرِ بزرگانِ گذشته ، انعکاس مسائل امروز جامعة ما ست ؛ معضل کنونی ادبیات عصر حاضر را در شعرسازی و کتاب سازی توسط عدة زیادی دانست که در این عرصه استعداد کافی را ندارند.
خانم شکوهمند گفتند: انسان دارای چهار طبع است که بازتاب این طبایع را می توان در اشعار شاعران مشاهده کرد.
رسولی اشاره کرد: شاعران با طبیعت ارتباط نزدیکی دارند؛ چون که طبیعت به آن ها روح و جان می بخشد.
در ادامه  دو غزل از سروده های آقای ستار لطیفی بین حضارتوزیع شد و پس ازخوانش آن توسط شاعر، از جنبه های زبانی، ادبی و فکری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
سپس در بخش یک شاعر و یک اثر، عباس رسولی املشی پس از بیان فعالیت های ادبی خود ، به معرفی اثرشان با عنوان « فرصت سبز » پرداخت و ویژگی های این اثر را برای حاضران تشریح کرد.
در ادامه حسن کریمی از رودسر، رضا طاهرنیا دریاسری از لنگرود، رامین همتی از سیاهکل، محمدرضا حسین زاده بازرگانی از رودسر، علیرضا یوسفی گسکری از رودسر، فرامرز محمدی پور از لنگرود، سیدحبیب اسماعیلی از لاهیجان، بیژن ورنوس ( اندوه ) از بندرانزلی، مهناز محمودی از رودسر، فاطمه زلفی از لاهیجان، جعفر صالحی از رودسر، سیداحمد سیدصالحی از لنگرود و احمد نجفی از لنگرود تازه ترین آثارخود را قرائت کردند.
جلسه هشتم کانون ادبی « ادبستان » لنگرود در ساعت 30 : 6 بعدازظهر با صلوات حاضران پایان یافت و قرار بر این شدکه جلسه نهم کانون در روز یکشنبه 17 بهمن در همین مکان برگزار گردد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *