وی درباره پرواز امروز اینطور توضیح داد: امروز در فرودگاه خرمآباد، ما برای نشستن به باد مخالف نیاز داریم که باتوجه به زمان پیشبینی برای رسیدن به فرودگاه مقصد، این باد موافق بوده و ما در چارچوبهای ایمنی مجبور هستیم برای اینکه هواپیما پرواز ایمنی داشته باشد، مقداری از وزن هواپیما کم کنیم. این موضوع اصلا قابل پیشبینی نبوده و ما در زمان پرواز با توجه به آخرین گزارش هواشناسی که از فرودگاه مقصد دریافت میکنیم، با این محدودیت عملیاتی روبهرو میشویم.
سخنگوی ایرانایر خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در فرودگاه خرمآباد شرایط را حادتر میکند، وضعیت جغرافیایی منطقه است که بهدلیل کوهستانی بودن، اگر باند و جهت مخالفی را هم برای باند انتخاب کنیم، برای اینکه شرایط ایمنی از کوههای اطراف فرودگاه فراهم شود، محدودیتهای دیگری وجود دارد. در این پرواز هم نهایتا با بررسی و سنجش شرایط جغرافیایی و جوی حاکم، این تصمیم برای ایمنی بیشتر مسافر گرفته شد که دو مسافر پیاده شوند و ۲۹ مسافر باقیمانده با این پرواز به مقصد رسیدند.
قربانعلی با بیان اینکه هواپیمای ATR محدودیتهای عملکردی خاصی را در کشور دارد، افزود: ما با وجود همه این محدویتها در حال عملیات هستیم، اما اولویت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام پروازهای ایمن و ایجاد یک شرایط مناسب برای پرواز است و با بروز موارد اینچنینی هم ما ناچاریم که برای رعایت ایمنی به قوانین احترام بگذاریم و این موضوع حتی از عهده اختیارات خلبان هم خارج است.
وی با ابراز عذرخواهی از مسافران، بیان کرد: موضوعات اینچنینی و نارضایتی مسافر، موجب ناراحتی ما را فراهم میکند. ما در چارچوب قوانین و منشور حقوق مسافر از طرف سازمان هواپیمایی کشوری، خدمتگزار مسافران هستیم و حقوق از دسترفتهشان را در چارچوب قوانین دنبال میکنیم و احقاق حق آن دو مسافر هم صورت خواهد گرفت.