02:56

1403/05/06

جشنواره شکرانه پایان برداشت گل گاوزبان روستای گره گوابر اشکورات رودسر برگزار شد

به گزارش صبح رانکوه به نقل از پرتال اشکوریها در روستای گره گوابر اولین جشنواره بومی – محلی تحت عنوان جشنواره شکرانه پایان برداشت محصول گل گاوزبان و آغاز برداشت محصول فندق در روستای گره گوابر برگزار گردید . این جشنواره با استقبال خیلی خوب مردم و مسافرین و روستاهای همجوار برگزار گردید .در ابتدا سرکار خانم بزرگی مجری برنامه با خواندن شعری زیبا در مورد اشکور از همان شروع برنامه حال و هوای خاصی را در تماشاگران ایجاد گردید  . پس آقای علی امیری مسئول هیئت امنای مسجد محل با تلاوت زیبای آیاتی از کلام ا.. مجید فضای جشنواره را معطر نمودند . پس از آن علی حسن خانی دهیار گره گوابر با تبریک عید سعید فطر و ضمن خسته نباشید به مسئولین این جشنواره اعم از کانون فرهنگی ، شورای اسلامی ، هیئت امنا، پایگاه بسیج و کلیه بزرگان و اهالی روستای گره گوابر از مسئولین حاضر در جشنواره نیز تقدیر و تشکر نمودند . سپس آ قای سیروس حسن خانی مدیر کانون و دبیر این جشنواره به بیان اهداف برگزاری این جشنواره پرداختند و در ادامه آقای دکتر کاظمی معاونت محترم برنامه ریزی و امور عمرانی از احیاء سنتها و آیین گذشتگان بعنوان کار پسندیده و خوب ارزیابی نمودند .

سپس گروه سرود ای ایران با شعری از مرحوم مصطفی فرض پور توسط کانون فرهنگی اجرا شد و سپس علی بزرگی (ف رحیم )با شعر نجار وچه لبخند را برلب مردم نشاند و با تشویق مردم روبرو شد . بعد از آن نیز ترانه محلی توسط گروه سرود کانون با لباس قاسم آبادی و بشکل زیبا اجرا شد .

در ادامه مردم با شعر گیلکی حشمت امیری دانشجوی رشته جامعه شناسی در مورد وضعیت بسیار نامناسب جاده ها در اشکور  که خودشان سروده بودند بوجد آمدند و به تشویق او پرداختند . بعد از این مجری برنامه از گروه نمایش دعوت کرد که زندگی روستایی گذشتگان مارا بشکل کاملاً زنده اجرا نمودند ابوالقاسم در حالیکه درگز را بدوش گرفته بود برالاغی سوار بود و تعدادی گوسفند هم پشت سر شان حرکت میکردند و هادی شمسی هم لنگ زنان به دنبال همه این برنامه بود با تشویق های تماشاگران روبرو شدند .

و پس از اهداء جوایز که به دو مادر ، دو نوجوان و عمورحمان بابت برگزاری دکه سلامت (دکه بدون قلیان )  تمام شد .پهلوانان به لافند بازی (طناب بازی )پرداختند .

جشنواره شکرانه پایان برداشت گل گاوزبان و آغاز برداشت فندق

اشکورات رودسر …  روستای گره گوابر

50972593825819789420 68860297335411262117

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *