03:19

1403/05/06

افتتاح تصفیه خانه بیمارستان نیکوکار املش در هفته دولت

تصفیه خانه بیمارستان نیکوکار املش با دو و نیم میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت افتتاح می شود

.

به گزارش خبرنگارصبح رانکوه؛ علی معصومی رئیس بیمارستان 32 تختخوابی نیکوکار شهرستان املش با اعلام این خبر گفت: بیمارستان نیکوکار املش در 18 اسفند 93 با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد؛ در حالی که فاقد تصفیه خانه فاضلاب و با چالش جدی زیست محیطی مواجه بود.

وی افزود: با اعتباری معادل دو ونیم میلیارد ریال اعتبار تصفیه خانه بیمارستان مرحوم نیکوکار شهرستان املش احداث و آماده افتتاح شده است که پیش بینی می شود در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

معصومی تصریح کرد: 600 میلیون ریال اعتبار هم برای تکمیل پروژه ناتمام محوطه سازی بیمارستان نیکوکار املش تخصیص یافته که عملیات اجرایی آن شامل فضای سبز، تأمین روشنایی، جدول گذاری، مسیرهای رفت و برگشت وسایل نقلیه از فردا آغاز و تا پایان هفته دولت تکمیل می شود.

وی ابراز داشت: 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار هم برای احداث جایگاه امحاء زباله و احداث جایگاه اکسیژن مرکزی بیمارستان نیکوکار املش تخصیص یافته است که از نیازهای ضروری این بیمارستان است.

معصومی گفت: پیش بینی می شود با تخصیص این میزان اعتبار جایگاه امحاء زباله بیمارستان نیکوکار املش تا اواخر پاییز احداث و از انتقال زباله های عفونی به سراوان رشت جلوگیری و احداث جایگاه اکسیژن مرکزی هم تا پایان سال جاری تکمیل شود.

رییس بیمارستان نیکوکار املش بیان داشت: با تجهیز بیمارستان نیکوکار املش به یک دستگاه آمبولانس جدید که نیاز مبرم بیمارستان بود؛ آمبولانس فرسوده قبلی در اختیار شبکه و مرکز بهداشت این شهرستان قرار گرفت تا پس از تعمیرات اساسی در مرکز بهداشتی درمانی ملکوت مرکز دهستان سمام در ییلاقات بخش رانکوه استفاده شود.

معصومی با اشاره به این که بیمارستان نیکوکار املش به یک دستگاه آمبولانس جدید دیگر نیاز دارد؛ گفت: برای احداث واحدهای اداری، سالن کنفرانس و نمازخانه ی بیمارستان نیکوکار شهرستان املش به اعتباری معادل ده میلیارد ریال است.
وی ادامه داد:برای خرید و تجهیز یک دستگاه سونوگرافی، یک دستگاه آزمایشگاهی اتوآنالیزر یا دستگاه پیشرفته آزمایش بیوشیمی و دو دستگاه ماشین دیالیز در بیمارستان نیکوکار املش در مجموع به یک میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

معصومی گفت: در صورت تأمین نیمی از هزینه خرید هریک از دستگاه دیالیز توسط افراد خیّر و نیکوکار اعم از املشی و غیر املشی، با تأمین نیمه دیگر هزینه ی خرید توسط دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه مربوطه خریداری و به نام فرد خیّر در بیمارستان نصب و راه اندازی می شود.

شهرستان املش 44 هزار نفر در دو شهر و دو بخش و پنج دهستان و 138 روستا جمعیت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *