اختصاصی/ سید رضا علوی زمیدانی از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان با اشاره به برگزاری نمایش فصل شیدایی توسط مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی یا مهنا در گیلان ضمن تشکر از عوامل اجرایی این نمایش،در اینباره گفت:نمایش فصل شیدایی نمونه ای از اجرای مهندسی فرهنگی است که از خلقت حضرت آدم علیه السلام تا ظهور حضرت حجت عج را به نمایش درآورده و تاثیر بسیار مطلوبی بر مخاطب داشته است.
علوی زمیدانی در گفتگو با خبرنگارصبح رانکوه اظهار داشت: با اشاره به هزینه های فرهنگی توسط متولیان متعدد فرهنگی کشور خاطر نشان ساخت:هر کار فرهنگی اگر با تدبر، تعقل و به تناسب نیاز مخاطب مورد نظر تهیه و ارائه شود اثرگذار خواهد شد و پیام تدین که خودشناسی است را به مخاطب القا خواهد کرد.
این فعال رسانه ای با انتقاد از هزینه های انجام شده فرهنگی توسط عوامل غیر فرهنگی،افزود:بعضا مشاهده می شود به مناسبت های مذهبی،ملی و سازمانی گروهی از بازیگران نمایش اقدام به برگزاری نمایش می کنند اما به جهت اینکه این نمایش دارای محتوای فرهنگی و یا اجتماعی نیست نمی تواند در مخاطب تاثیر بگذارد و لذا لازم است متولیان فرهنگی با الگو گرفتن از محتوای فصل شیدایی،ظرفیتهای دینی را با زبان مخاطب مخصوصا مخاطبی که به هر دلیل دغدغه دین ندارد و فکر می کند خلقت جهان هستی طبیعی می باشد ،ارائه نماید.
وی شناختن و شناساندن دین را با مطالعه و پیروی از بزرگان دینی برای تشنگان معارف دینی لازم دانست و اظهار داشت:نباید اختلاف سلایق سیاسی باعث شود وحدت بین مسلمانان مخصوصا وحدت بین شیعه ها خدشه دار شود چرا که دشمن از درگیری شیعیان با یکدیگر بسیار خرسند می شود و انشقاق شیعیان با یکدیگر، بازخوردهای منفی سیاسی خواهد داشت.
علوی زمیدانی با اشاره به وضعیت سیاسی کشورهای اطراف جمهوری اسلامی ایران و استفاده دشمن از ابزارهای رسانه ای جهت اغنای افکار عمومی در مخالفت با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد:جبهه فرهنگی کشورمان با استفاده از مدل مهندسی فرهنگی باید در مبارزه فرهنگی دشمن قد علم کند و از ظرفیتهای نرم افزازی و سخت افزازی فرهنگی کشور با پیام انقلاب اسلامی که همانا پیام اسلام عزیز است، نیازهای فرهنگی جامعه از جمله خودشناسی،دشمن شناسی،ولایت پذیری،مبارزه با جهل، شناخت حجاب،امر به معروف،نهی از منکر،نماز،خمس،زکات،مضرات دروغ،ریا، نفاق و… را در جامعه تسری بخشند.