سید رضا علوی زمیدانی از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان ضمن اشاره به ترافیک شهر رشت به ترافیک کوچه های این شهر نیز اشاره کرد و گفت:شهر رشت با توجه به اینکه مرکز استان بوده و علاوه بر تردد خودرو های ساکنین این شهر، محل ترانزیت خودروهای سواری و باری از سایر شهرهای این استان به استانهای تهران،مازندران و اردبیل و بالعکس می باشد لذا بار ترافیک سنگین در اکثر ساعات روز از مرکز شهر به چهار دروازه ورودی و خروجی این شهر و بالعکس مشاهده می شود بنابراین راه خروج از این ترافیک ایجاد پل های رو گذر با طول زیاد و پارکینگ طبقاتی می باشد.
رضا علوی در گفتگو باخبرنگارصبح رانکوه با اشاره به کمربندی های فعلی این شهر گفت:کمربندی های فعلی شهر رشت نه تنها بار ترافیکی شهر رشت را کم نمی کند بلکه عامل ایجاد ترافیک به جهت تردد خودروهای باری و سواری بوده و طبعا ایجاد رینگ بعدی کمربندی این شهر که ظاهرا در طرح جامع و تفصیلی شهر دیده شده است باید در اولویت باشد.
وی به اعتبارات عمرانی شهرداری رشت اشاره کرد و افزود:دوستان شورانشین شهر رشت مبلغ 600 میلیارد تومان را در صورت تحقق بودجه برای پروژه های عمرانی این شهر در سال جاری اختصاص داده اند فلذا با این اعتبارات محدود نمی توان پروژه های بزرگ را شروع کرد که در این صورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد پل های روگذر و پارکینگ طبقاتی چاره کار می باشد.
علوی زمیدانی به پارکینگ طبقانی حرم حضرت معصومه سلام ا… شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت:وقتی زائران این حرم مقدس وارد قم می شوند به راحتی در پارکینگ طبقاتی حرم وارد می شوند اما چگونه می شود متولیان امر اعم از شهرداری رشت و بانک های عامل با حمایت از بخش خصوصی آنها را جهت ترغیب به ایجاد پارکینگ طبقاتی نمی نمایند؟
این فعال رسانه ای ورود به مرکز شهر و خروج از آنرا مستلزم گذر از صف های طویل خودرو در رشت دانست و اشاره کرد:این ترافیک علاوه بر اینکه مدیریت زمان را از شهروندان سلب کرده است اقتصاد شهری را دچار اختلال کرده است و به نظر می رسد تیم مدیریت شهری باید چاره ای از ورودی چهارگانه شهر به مرکز به اصطلاح پیاده روی فرهنگی کنند نه اینکه از مرکز شهر به سمت خروجی زوم نمایند.
علوی زمیدانی همچنین به پیاده راه فرهنگی شهر رشت اشاره کرد و گفت:پس از تکمیل بررسی های فنی،اجرایی و نظارتی این پروژه که با انحراف بودجه 400 درصد بطور کامل اجرا نشده است تحلیل خواهم کرد.
وی همچنین هشدار داد اگر بخواهیم با نگاههای سطحی به مدیریت شهری بنگریم در آینده نزدیک دچار سردرگمی اعم از عدم فعالیتهای فرهنگی و ورزشی و نادیده گرفتن محوریت مساجد محلات،ادامه داستانزباله سراوان، بار ترافیک، کم بودن سرانه فضای سبز، نادیده گرفتن زیباسازی شهری، عدم داشتن زیرساخت خدمات ایمنی و آتش نشانی، تفکیک نبودن زباله شهر،ماندگاری آبهای سطحی و توزیع نامناسب امکانات شهری در مناطق 5 گانه و محله های 55 گانه شهر رشت خواهیم بود.
نداشتن پل های روگذر و پارکینگ طبقانی باعث ترافیک خیابانها و کوچه های شهر رشت شده است
- ۹ آبان ۱۳۹۵
- - ۱۰:۴۵
- نظر دادن
- اشتراک گذاری
- دانلود PDF