14:00

1403/06/14

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی و قرار فرهنگی شهرستان املش در سال جاری برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر امام جمعه املش در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهر گفت : زن در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و بر همه ما فرض است که در حفظ حریم زن و خانواده کوشا باشیم.

به گزارش رانکوه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین رنجبر امام جمعه این شهرستان در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی و قرارگاه فرهنگی املش که پیش از ظهر پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ در سالن جلسات فرمانداری املش تشکیل گردید گفت : زن در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و بر همه ما فرض است که در حفظ حریم زن و خانواده کوشا باشیم.

وی ضمن تبریک حلول ماه رمضان و تبریک سال نو ، اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری که همانا مهار تورم و رشد تولید می باشد را به عنوان چراغ راه مسئولین برشمردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر در ادامه ، ضمن معرفی کتاب ترگل و شاخه نبات که نسبت به مسئله حجاب در کشورهای مختلف و تجربه‌های عقلی آن در این کتاب مطرح شده مطالبی ایراد و در خصوص تهیه این کتاب و برگزاری‌ مسابقه حجاب و عفاف برای دانش آموزان و دانشجویان مسابقه ای را پیشنهاد دادند.

مختار رضایی فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی املش نیز در این نشست با اشاره به ایام عید نوروز و حضور گسترده مسافرین نوروزی از جای جای کشور را در این شهر شاهد هستیم و با توجه به مواهب طبیعی که در این شهر وجود دارد ، افراد بیشتری را برای تفرج و گردش به این شهر کشانده است.

ایشان با اعلام این نکته که ، حضور مسافر نباید مانع از رعایت مسائل اخلاقی و شئونات اسلامی در بین آنان باشد و باید با رعایت حدود و مقررات و شرعیات در اماکن حضور یابند و دستگاه های متولی امر حجاب و عفاف نیز حتماً نظارت کافی بر ورود و خروج و حضور مسافران را داشته باشند.

موسوی دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز پیش از صحبتهای رئیس و نائب رئیس شورا ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و اشاره به نامگذاری سال جدید ، به بیان دستور کار جلسه امروز که پیرامون حجاب حجاب و عفاف بود ، پرداخت.
تشکیل قرارگاه گفتمان حجاب و عفاف با ترکیبی از دانشگاه پیام نور ، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، فرمانداری و ارشاد اسلامی با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی – برپایی غرفه های حجاب و عفاف توسط بسیج خواهران با همکاری هلال احمر و سایر دستگاه‌های فرهنگی در چند نقطه – نصب بنر عفاف حجاب توسط شهرداری‌های املش و رانکوه در تفرجگاه‌ ها و اماکن عمومی – راه اندازی کمپین مجازی حجاب و عفاف در سطح فضای مجازی تحت نظر معاونت فرمانداری  و تعامل با دستگاههای فرهنگی – پرهیز از ارائه خدمات به بانوان بی حجاب و کم حجاب توسط ادارات و نهادها – برگزاری کلاسهای گفتمان حجاب و عفاف از سوی آموزش پرورش – عدم ارائه خدمات به افراد بی حجاب یا کم حجاب از سوی فروشگاه های سطح شهرستان – تشکیل جلسات منظم از سوی مسئول امر به معروف شهرستان با حضور اعضای کارگروه و برگزاری مسابقه از کتاب ترگل « معرفی شده از سوی امام جمعه » توسط ادارات ،بخشی از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *