05:27

1403/01/31

گیلان میزبان کدام مسافران خارجی بود؟/ راه‌حل مقابله با اجاره‌بهای نامتعارف در نوروز

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، میزان مسافران اقامت کننده در استان را اعم از اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت دارای رشد ۱۰۱.۵۶ درصدی و از کشورهای مختلف است.

به گزارش رانکوه نیوز؛  استان گیلان به عنوان گنجینه تمدن و فرهنگ در ایران، همه ساله به ویژه در ایام نوروز میزبان گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور و حتی جهان است.

گیلان همه ساله جزو پنج مقصد گردشگری ایرانیان است و امسال نیز پس از خراسان و مازندران در ردیف سوم بیشترین حضور گردشگران و مسافران قرار دارد.
سه هزار و ۱۲۲ واحد تأسیسات گردشگری و اقامتی با بیش از پنج هزار تخت برای خدمت به مسافران و گردشگران در نوروز امسال مهیا شدند و هم‌اکنون در حال سرویس دهی به آن‌ها هستند.
ستاد هماهنگی سفر گیلان گزارش کرده که طی روزهای ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ الی ۲ فروردین ۱۴۰۲، بالغ بر یک میلیون و ۶۱ هزار خودرو به استان ورود کرده اند که نشان‌دهنده رشد ۹۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
طی این مدت بالغ بر ۵۱۲ هزار نفر از مسافران ورودی به استان اعم از زمینی و هوایی ورود کرده‌اند که دارای رشد ۷۶.۸۳ درصدی است.
اقامت گردشگران در گیلان از مرز ۲ میلیون نفر عبور کرد
ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان میزان مسافران اقامت کننده در استان را اعم از اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت را بالغ بر ۲ میلیون و ۷۷۸ نفر شب-اقامت اعلام کرده که دارای رشد ۱۰۱.۵۶ درصدی است.
به گفته دبیر ستاد هماهنگی سفر گیلان، گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان تعداد ۲۰۱ نفر بوده و دارای رشد ۷۸ درصدی است که دارای ملیت‌هایی از کشورهای آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان و کره هستند.
اما با افزایش حضور مسافران و گردشگران به استان گیلان، خبرهایی مبنی بر افزایش تعرفه خدمات هتلینگ و اقامتی در استان منتشر شد که حکایت از نجومی بودن هزینه‌های اقامت در موسسات گردشگری و اقامتی بین ۴۰ تا ۹۰ میلیون داشت؛ موضوعی که جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان آن را تکذیب کرد.
به گفته وی، همه واحد‌های اقامتی استان گیلان دارای نرخنامه مصوبی هستند که در معرض دید مسافران و گردشگران نصب شده است.
جهانی اعلام کرده که مسافران و گردشگران در صورت عدم نصب نرخنامه در مؤسسات گردشگری و یا گران‌فروشی خدمات اقامتی می‌توانند موضوع را به جهت جلوگیری از بروز تخلفات به اداره‌کل گردشگری، اطلاع دهند.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، ۳۰ تیم بازرسی در حوزه تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استان راه‌اندازی شده که وظیفه نظارت بر عملکرد این مجموعه‌ها را دارند.
جهانی گفته در همین چند روز اخیر، میزان بازدیدها و نظارت‌های میدانی کارشناسان از موسسات اقامتی و گردشگری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰۰ برابر تشدید شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *