• امروز : سه شنبه - ۴ آذر - ۱۳۹۹
  • برابر با : 9 - ربيع ثاني - 1442
  • برابر با : Tuesday - 24 November - 2020
2

نزدیک به ۴۰۰ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ منجر به عملیات پلیسی شده است

  • کد خبر : 91782
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
نزدیک به ۴۰۰ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ منجر به عملیات پلیسی شده است
معاون عملیات فرماندهی انتظامی گیلان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ؛ نزدیک به ۴۰۰ هزار تماس تلفنی به سامانه ۱۱۰ ( مرکز فوریت های پلیسی )منجر به انجام عملیات پلیسی شده است.

به گزارش رانکوه نیوز، سرهنگ سید محمد حسینی مقدم روز سه شنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان به مناسبت بیستمین سال راه اندازی پلیس ۱۱۰ در گیلان افزود: از ابتدای امسال تا کنون؛ بیش از ۷۶۴ هزار تماس تلفنی ( با مرکز فوریت های پلیسی گیلان) صورت گرفت که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش را نشان می دهد.

وی بیشترین تماس ها با سامانه ۱۱۰ را مربوط به جرایم عمومی( ۳۰ درصد ) ، تخلفات راهنمایی و رانندگی ، نزاع و درگیری ، مزاحمت و سرقت عنوان و تصریح کرد: میانگین تماس روزانه سه هزار و ۶۰۰ تماس است که در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷ گاهی به اوج می رسد و به چهار و ۲۰۰ تماس نیز می رسد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تماس ها با ۱۱۰ ، مربوط به شهرستان های رشت با ۴۵ درصد ، و پس از آن لاهیجان، انزلی و لنگرود و کمترین تماس ها نیز مربوط به املش بوده است.

سرهنگ حسینی مقدم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظایف گسترده و متنوع نیروی انتظامی اظهار داشت: یکی از بخش ها به عنوان معاون عملیات نیروی انتظامی استان فعال است ؛ ضمن آنکه پدافند غیرعامل در نیروهای مسلح نیز در این مجموعه قرار دارد .

وی اضافه کرد: بخشی دیگر نیز مربوط به نظارت بر اجرای عملیات پلیس می باشد که در همین راستا، مرکز فوریتهای پلیسی از آبان ماه ۷۹ در گیلان راه اندازی شد .

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: سامانه ۱۱۰ یک سیستم یکپارچه برای حضور به هنگام پلیس برای پاسخ به نیازها و درخواست های مردم است که در ایران تحت عنوان ۱۱۰ ( مرکز فوریت های پلیسی) فعال است.

وی اظهار داشت: : قبل از راه اندازی این سامانه مردم برای شکایت مجبور به حضور فیزیکی در کلانتری آن منطقه بودند اما هم اکنون می توانند با تلفنی شکایت خود را مطرح کنند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی گیلان با ببان اینکه پرسنل این بخش آموزش دیده و دارای مهارت های لازم هستند، گفت: در حال حاضر این سیستم یکپارچه با استفاده از gps آدرس را وارد سیستم می کند که با مشخص شدن محل حادثه به نزدیکترین حوزه کلانتری آن منطقه برای انجام اقدامات لازم اطلاع داده می شود.

سرهنگ حسینی مقدم با اشاره به اینکه تماس ها با سامانه ۱۱۰ به دو صورت فوریتی و غیر فوریتی دسته بندی می شود، گفت: جرم همچون نزاع ، سرقت و فروش مواد مخدر از دسته فوریت های عملیاتی پلیس هستند که باید ظرف حداکثر ۱۵ دقیقه ماموران در محل حاضر باشند؛ اما اگر به طور مثال دیشب سرقتی صورت گرفته این موضوع جزو عملیات غیر فوریتی پلیس محسوب می شود که پلیس می تواند ظرف نیم ساعت در محل حاضر شود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی گیلان ب گفت: برخی جرائم نیاز به حضور عملیاتی پلیس ندارد و نیازمند ارشاد و راهنمایی است که در همین راستا از ابتدای امسال از ۷۶۴ هزار تماس با ۱۱۰ استان نزدیک به ۴۰۰ هزار تماس عملیاتی و مابقی راهنمایی و ارشاد بوده است.

در پایان خبرنگاران از مرکز فوریت های پلیسی گیلان در رشت بازدید کردند و با کار نیروهای این مرکز آشنا شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rankoohnews.ir/?p=91782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.