وی با اشاره به اینکه مشکل تامین قیر برای اجرای پروژهها به زودی با ابلاغ به دولت حل خواهد شد، افزود: به توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و بارش باران کار برای اجرای پروژهها بسیار سخت است به محض مساعد شدن آب و هوا عملیات روکش آسفالت اجرایی خواهد شد.
پیشرفت ۹۵ درصدی پل کیازنیک املش
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه در اثر تخریب سیل سال ۹۷ دو پل بزرگ در املش تخریب شد، گفت: پل کشاورز در رانکوه مورد افتتاح و بهرهبرداری مردم قرار گرفت و پل کیازنیک املش نیز با پیشرفت ۹۵ درصدی و اعتبارات سازمان راهداری در حال اجرا است که به زودی به مرحله بهرهبرداری و افتتاح میرسد.
صفری با بیان اینکه شهرستانهای رودسر و املش دارای ۱۸ رودخانه بوده که در مسیرهای مواصلاتی قرار گرفته و خود به خود بسیاری از ابنیهها در این مسیرها قرار دارد، تصریح کرد: برخی از این ابنیهها به دلیل قدمتی بالا حدود ۶۰ تا ۷۰ سال امروزه در معرض تخریب قرار دارد و هر سیل شدیدی تهدیدی برای یکی از این ابنیهها است که هزینه مضاعفی بر عهده سازمان راهداری میگذارد.
وی با اشاره به بارشهایی که در استان گیلان آغاز شده است، بیان کرد: امروز نخستین خبری که شنیدیم تخریب یکی از پلهای کوچک در خمپته رحیم آباد بود که ریاست راهداری شهرستان برای پیگیری و حل و فصل موضوع به منطقه اعزام شده است.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به پروژه ساخت محور شلمان به املش گفت: طول رفت و برگشت این پروژه حدود ۳ کیلومتر است که امروز چیزی حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب مصالح برای اجرایی شدن کامل آن نیازمندیم که به دلیل شرایط شهرستان تامین مصالح کار خیلی سختی است.
صفری آسیبهای زیست محیطی و تخریب زمینهای مردم را از عوامل برداشتهای بیرویه از رودخانهها اعلام کرد و افزود: ما بر اساس بارشهای فراوانی که در منطقه داریم بایستی برداشتها مدیریت شود تا شاهد کمترین آسیبها و تخریبها باشیم و اگر مصالحی نیاز است بایستی از مسیرهای قانوانی تامین شود.
وی در جواب سوال خبرنگاران درخصوص بسته شدن پل تازه افتتاح شده تقاطع غیرهمسطح کلاچای تصریح کرد: متاسفانه پل با صرف هزینه ۶۰ میلیارد تومان در شرایط بهرهبرداری کامل افتتاح نشد و بدون علائم ایمنی راهنمایی و رانندگی، روشنایی مناسب، نیوجرسی و آسفالت این پل مورد افتتاح قرار گرفت و امروز نیز به دلیل اجرای کارهای عمرانی هر چند وقت یکبار ما شاهد بسته شدن پل هستیم که امیدواریم این مساله از سوی معاونت شرکت زیرساخت مهندس خاتمی مورد پیگیری جدی قرار گیرد.