• امروز : دوشنبه - ۷ مهر - ۱۳۹۹
  • برابر با : 11 - صفر - 1442
  • برابر با : Monday - 28 September - 2020
2
رئیس تامین اجتماعی املش ر گفتگو با رانکوه نیوز خبر داد:

راه اندازی سرویس غیرحضوری (اینترنتی) صدور برگ پرداخت حق بیمه برای بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد

  • کد خبر : 86976
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۲۰
راه اندازی سرویس غیرحضوری (اینترنتی) صدور برگ پرداخت حق بیمه برای بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد
اختصاصی/ رئیس تامین اجتماعی املش گفت: سازمان تأمین اجتماعی به منظور توسعه بیمه به تمامی افراد جامعه و بهره مندی آنان از حمایتها و تعهدات قانونی، اقدام به راه‌اندازی سرویس غیرحضور (اینترنتی) صدور برگ پرداخت حق بیمه برای بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد کرده است.

پور قربان در گفتگو با خبرنگار رانکوه نیوز با بیان اینکه آشنایی با قوانین و مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت خدمت گزار و به منظور تسهیل در برقراری بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و نیز جلب رضایت و اعتماد مخاطبان سازمان، بر اساس ضوابط و مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد به همراه آخرین اصلاحات صورت گرفته، جهت اطلاع به بیمه شدگان ارائه می شود

 

وی افزود:مشمولان بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد صاحبان کلیه مشاغلی که در چارچوب بیمه اجباری نمی‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند، مشمول مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد شناخته می‌شوند و پذیرش درخواست و انعقاد قرارداد با متقاضیان بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بجز افرادی که قسمتی و یا کل حق بیمه آنان توسط مراجع ذیربط پرداخت می‌گردد، بر اساس اظهارات متقاضی صورت می‌گیرد.

 

رئیس تامین اجتماعی شهرستان املش با بیان اینکه برای عقد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد می‌توانید به نزدیکترین شعبه تأمین اجتماعی محل سکونت خود مراجعه نمایید افزود:سن متقاضی بیمه صاحبان حرف ومشاغل آزادحداکثر سن جهت پذیرش درخواست و عقد قرارداد برای مردان و زنان زیر ۵۰ سال تمام در زمان ارائه تقاضا می‌باشد که در غیر این صورت متقاضی می‌بایست معادل مازاد سن مقرر دارای سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان باشد.

 

پورقربان اضافه کرد: به طور مثال اگر فردی در زمان تقاضا دارای ۵۲ سال و ۳ ماه سن باشد، با دارا بودن ۲ سال و سه ماه سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان، می‌تواند در ردیف بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار گیرد.

 

رئیس تامین اجتماعی شهرستان املش  همچنین با اشاره به اینکه کلیه متقاضیانی که حداقل دارای ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، بدون رعایت شرط سنی (بدون داشتن ۵۰ سال تمام) تقاضای آنان پذیرفته خواهد شد اظهار داشت: مدارک مورد نیاز برای بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزادبه قرار زیر تعین شده است:

۱- اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل
۲- سه قطعه عکس ۴*۳:
۳- تصویر مستندات شغلی (در صورتی که اشتغال به کار متقاضی مستلزم دارا بودن پروانه با مجوز اشتغال باشد) درآمد مبنای پرداخت حق بیمه برای بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد
۱- اگر سابقه پرداخت حق بیمه قبلی کمتر از ۵ سال تمام باشد، متقاضی می‌توند درآمد مبنای پرداخت حق بیمه خود را بین حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و حداکثر دستمزد مصوب زمان درخواست انتخاب نماید.
۲- در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه بیش از ۵ سال تمام باشد، می‌توانید درآمد مبنای پرداخت حق بیمه خود را بین حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار تا حداکثر میانگین دستمزد آخرین ۳۶۰ روز قبل از ثبت تقاضا انتخاب فرمایید.

پورقربان در ادامه نرخ پرداخت حق بیمه و حمایت‌های بیمه‌ای برای متقاضیان را حسب تمایل یکی از نرخ‌های پرداخت حق بیمه و در صورت احراز شرایط مقررعنوان کرد و گفت:
۱- نرخ حق بیمه %۱۴ (%۱۲ سهم بیمه شده + %۲ کمک دولت) شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی
۲- نرخ حق بیمه %۱۶ (%۱۴ سهم بیمه شده + %۲ کمک دولت) شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی

۳- نرخ حق بیمه %۲۰ (%۱۸ سهم بیمه شده + %۲ کمک دولت) شامل بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی می باشد

 

وی همچنین به خدمات درمانی برای بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاداشاره داشت و گفت: بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان برای خود و افراد تحت تکفل با دریافت دفترچه درمانی از کلیه امکانات مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور و نیز امکانات مراکز تشخیصی، درمانی و دارویی طرف قرارداد این سازمان استفاده کنند.

 

پورقربان افزود: میزان سهم بیمه شده از هزینه درمان که فرانشیز نامیده می‌شود، برای خدمات پزشکی سرپایی %۳۰ و برای خدمات درمانی بستری %۱۰ می‌باشد. پورقربان همچنین نحوه پرداخت حق بیمه را شامل؛-بیمه مشمولان واحد شرایط از تاریخ ثبت تقاضا در هر یک از شعب سازمان شروع می‌شود.
-بیمه‌شدگان محترم مکلفند پس از شروع بیمه، حق بیمه کامل هر ماه را حداکثر تا آخرین روز دو ماه بعد پرداخت نمایند. چنانچه بین آخرین ماه پرداخت حق بیمه تا تاریخ پرداخت مجدد بیش از سه ماه فاصله ایجاد شود، موضوع قرارداد منعقده از تاریخ قطع پرداخت حق بیمه ملغی محسوب گردیده و ادامه امر بیمه موکول به تسلیم درخواست مجدد، موافقت سازمان و عقد قرارداد جدید با رعایت شرایط مقرر خواهد بود برشمرد

 

وی در پایان گفت:سازمان تأمین اجتماعی در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، روانسازی امور، پاسخگویی سریع، افزایش رضایتمندی مخاطبان اقدام به راه‌اندازی سرویس غیرحضور (اینترنتی) صدور برگ پرداخت حق بیمه برای بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد کرده است. بنابراین بیمه‌شدگان محترم می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.samt.tamin.it نسبت به صدور و پرداخت حق بیمه خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://rankoohnews.ir/?p=86976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.