• امروز : دوشنبه - ۴ مرداد - ۱۴۰۰
  • برابر با : 17 - ذو الحجة - 1442
  • برابر با : Monday - 26 July - 2021
2

با چه مواد غذایی از کم خونی خود جلوگیری کنیم؟

  • کد خبر : 15390
  • ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۷:۰۹
با چه مواد غذایی از کم خونی خود جلوگیری کنیم؟

افراد برای جلوگیری از کم خونی باید موادغذایی مناسبی بخورند.     به گزارش “صبح رانکوه”  رسید مرتضی صفوی دانشیاردانشگاه علوم پزشکی اصفهان و متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خستگی و کوفتگی و عواملی که فرد را به سمت افسردگی می‌برد عمدتاً در افراد کم خون است. این […]

افراد برای جلوگیری از کم خونی باید موادغذایی مناسبی بخورند.

 

 
به گزارش “صبح رانکوه”  رسید مرتضی صفوی دانشیاردانشگاه علوم پزشکی اصفهان و متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خستگی و کوفتگی و عواملی که فرد را به سمت افسردگی می‌برد عمدتاً در افراد کم خون است. این کم خونی بیشتر در افرادی هست که مواد حاوی آهن را به طور کامل دریافت نکرده باشند. به همین دلیل ما از موادی استفاده می کنیم تا خون سازی کند.

وی ادامه داد: برای این خون سازی در بدن، بهترین آن غذاهای پروتئینی که شامل مرغ و گوشت و ماهی و حبوباتی مثل لوبیا، عدسی و نخود که معمولاً توصیه می شود.
صفوی بیان کرد: مواد حاوی ویتامین c است یا آب مرکبات، پرتقال، خوردن لیمو ترش روی غذا فشار دادن این موارد باعث می شود که جذب آهن را بیشتر کند.

وی اظهار کرد: خوردن قهوه به دلیل داشتن کافئین باعث آرامش فرد می‌شود ولی خوردن چای بعد از غذا باعث می شود ماده‌ای به نام تانن در چای هست این تانن با آهن ماده غذایی پیوسته می‌شود و آهن ماده غذایی را به جای جذب دفع کرده و نمی‌گذارد آهن جذب شود، بنابراین توصیه می‌شود از زمان خوردن غذا یک ساعت بعد چای بخورند.

لینک کوتاه : https://rankoohnews.ir/?p=15390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.