18:07

1403/03/27

آموزش و پژوهش محرک توسعه همه جانبه است

آموزش و پژوهش محرک توسعه همه جانبه است و نادیده گرفتن این دو مقوله،باعث هدر رفتن هزینه پروژه های فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی در شهر،شهرستان،استان و کشور خواهد شد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبح رانکوه؛ سید رضا علوی زمیدانی از کارگزاران روابط عمومی استان گیلان یکی از عوامل موفقیت در هر پروژه را آموزش و پژوهش مرتبط دانست و گفت:آموزش های ابتدایی تا تکمیلی و حین خدمت صرفا جهت گرفتن مدرک و گواهینامه آموزشی جهت افزایش حقوق نیست و تاثیرات کمی و کیفی خدمات رسانی در ابعاد مختلف باید برای مردم ملموس باشد به این معنی که هر مدیر و یا مسئولی بروز بودن خود و زیرمجموعه های تحت مدیریت خود را در آموزش و پژوهش بداند و به خود اجازه ندهد بدون مطالعه و مشاوره با اهل فن تصمیم سازی و یا تصمیم گیری نماید.
وی با اشاره به اینکه یک مسئول نباید بخاطر داشتن سابقه زیاد خود را عاری از آموزش بداند اضافه کرد:آموزش حین خدمت و پژوهش نباید سوری باشد و اعتبارات پژوهشی دستگاههای اجرایی،تقنینی و قضایی باید در جهت اهداف همه جانبه کشور هزینه شود تا تصمیم سازان و تصمیم گیران بر اساس یک مدل درست مدیریتی و نظارتی عمل کنند.
این فعال رسانه ای ظرفیت علمی و پژوهشی نیروی های انسانی کارآمد و محقق را بالا دانست و افزود:چرا از ظرفیت مراکز آموزشی بخش خصوصی در جهت تدوین برنامه های مختلف استفاده نمی شود و یا تصور این است اگر پژوهش برای ارزیابی مدیریت مسئولین استفاده شود آندسته از مسئولینی که با وصل شدن به این و آن مسئول شده اند جایگاهی نخواهند داشت و قدرت دفاع از مدیریت خود را نخواهند داشت؟
وی با اشاره به اینکه آموزش نباید بدون نیاز کشور مدون شود اظهار داشت:کارکردن در بخش های دولتی و خصوصی مستلزم داشتن دانش و آگاهی است و اگر بخواهیم مسئولیتی بدون داشتن آگاهی قبول کنیم نسبت به امور مردم و خود متعهد نیستیم و نتیجه اش این می شود که بازخورد مناسبی نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *