چای شما
اختصاصی صبح رانکوه

عذرا عاشوری کجیدی:

تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۳۹۵ در ۱۲:۲۲ ب.ظ , کد خبر:   51440
کمر درد!

کمردرد به ندرت از یک حادثه ویا یک مصدومیت است.معمولا با یک کشیدگی ساده شروع شده و با گذشت زمان، عوامل دیگری مانند رانندگی طولانی یا خم شدن های زیاد و یا بلند کردن مکرر اجسام سنگین در تشدید کمردرد نقش موثری دارند .هنگامی که تمام علل در کنار هم قرار گیرند ، مشکل قابل توجهی را به وجود می آورند.رمز برخورداری از یک کمر سالم، حفظ تعادل خوب ستون فقرات در طولانی ترین زمان ممکن می باشد.اگر گودی افزایش یافته کمر ، کمر صاف  یا با قوس کم، شانه های گرد یا وضعیت بدنی رو به جلویی دارید، و یا اگر مدت طولانی را در وضعیت های شغلی پر اضطراب سپری می کنید ، ستون فقرات شما در وضعیت طبیعی خود نیست .این وضعیت موجب کشیدگی لیگامان ها شده و یا ساییدگی بعضی قسمت های ستون فقرات را فراهم می آورد.

 

 

 

 

 

 

 

عوامل شایع کمردرد

مکانیک های غلط بدن مانند

  • بلندکردن اجسام با کمر خمیده
  • حمل اجسام سنگین دور از بدن
  • چرخیدن کمر بدون چرخش پا

 

زندگی پرتنش و عادت های شغلی

  • پایین بودن میز کار
  • وضعیت بدنی خیلی پایین و دور بودن میز کار
  • نشستن بدون حمایت کمر

 

تشک های نامناسب

  • تشکی که خیلی ، سفت است کمر را حمایت نمی کند
  • تشکی که نرم باشد کمر رادر وضعیت نامتعادل قرار می دهد.

 

حوادث

  • افتادن
  • تصادف
  • ورزش نادرست

 

عوامل غیر شایع کمردرد

  • تولد های ناقص
  • مشکلات یا تغییرات سوخت و سازی
  • عفونت ها
  • تومورها
  • مشکلات روان تنی

 

در کنار عوامل شایع و غیر شایع ، استرس و تغذیه ضعیف در فرد مبتلا به کمردرد می تواند موجب تشدید درد شود.

 

رایج ترین اختلال های کمر

  • گرفتن عضله و اسپاسم.
  • کشیدگی یا بیرون زدگی دیسک.
  • فتق دیسک.
  • کشیدگی های حاد عضلانی و لیگامانی.
  • کشیدگی های مزمن عضلانی و لیگامانی.
  • سفتی مفصل ها.
  • آرتروز استخوان.

 

 

پیشگیری از مشکلات درد کمر

  • تغذیه مناسب
  • آمادگی جسمانی
  • کنترل نگرانی واسترس
  • استراحت
  • تمرینات ورزشی

 

 

درمان مشکلات کمر

  • حذف علت پس از تشخیص
  • مراجعه به پزشک و دریافت دارو
  • روش های فیزیوتراپی
  • استراحت
  • آرام بخشی
  • تمرینات درمان کمردرد

 

بحث و نتیجه گیری:

با نگاهی نو به پیشگیری از آسیب های کمر می توان پس از وقوع  هم به فکر درمان آن بود ، آموزش و حفظ وضعیت بدنی مناسب در هنگام نشستن، خوابیدن، ایستادن، راه رفتن،رعایت قانون های  عمومی حین کار کردن، اجتناب از وضعیت های بدنی پرفشار و نظیر آن می تواند  از  این  بیماری که طبق تحقیقات رتبه ی  دوم را از نظر  مرخصی های اجباری شغلی به خود اختصاص داده پیشگیری کرد  که در آینده در باره آن بحث خواهیم کرد.

عذرا عاشوری کجیدی/ کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی، مدرس دانشگاه

 

______________________________________________________

پایگاه اطلاع رسانی صبح رانکوه: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

بنر-رانکوه-نیوز-ادامه-مطلب.

نظر دهید